fbpx

Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

02 pro 2020

Objava

SAMO HRT NE ZANIMA HRVATSKI NOGOMET: HNL žele kupiti Srbi, Slovenci, Blažičko, Šveđani …
screenshot/hrt
Nogomet

SAMO HRT NE ZANIMA HRVATSKI NOGOMET: HNL žele kupiti Srbi, Slovenci, Blažičko, Šveđani … 

Hrvatski nogometni savez je nedavno objavio međunarodni poziv tvrtkama i agencijama za dostavu ponuda za početak pregovora o prodaji televizijskih i svih povezanih medijskih prava za natjecanja i utakmice kojima je vlasnik HNS, u periodu od sedam plus moguće tri godine.

Zadnje desetljeće HNL je prodan u bescjenje, klubovi dijele svega 12 milijuna kuna na temelju ugovora za prodaju TV prava koje nikada nisu vidjeli. Poznato je samo da su u preprodaji sudjelovali Hrvatski Telekom i tvrtka VOX-nogomet, kao i da HNL ukupno godišnje vrijedi 20 milijuna kuna.

U HNS-u više ne kriju da se proteklih deset godina događa štetan posao, ali o njemu detaljno ne žele ni govoriti. Ono što rado puštaju u medije otkriva da su voljni i ranije ponuditi raskid ugovora s postojećim vlasnicima koji traje do 2022. godine. S obzirom na cifre koje puštaju i na koje računaju u novom ugovoru – i do deset milijuna eura – jasno je da se radi o egzistencijalnom poslu za HNL.

Novi prvoligaš dosad je dobivao 440.000 kuna, a novim ugovorom ta bi se cifra mogla udeseterostručiti. Štoviše, konačna brojka za TV prava Prve HNL mogla bi dosegnuti čak 20 milijuna eura!

Na poziv za početak pregovora pristiglo je sedam ponuda. Šuker je za gledanje u kuverte osnovao i posebno povjerenstvo.

HNS su predstavljali Marijan Kustić, izvršni direktor, Vladimir Iveta, tajnik, i Jurica Bodrožić, tajnik Povjerenstva za otvaranje ponuda.

Iako se tvrdi da sve mora biti tajno, a sudionici sastanka morali su potpisali i ugovor o tajnosti podataka premda su navodno gledali zatvorene kuverte, do medija se probijaju informacije da su među ponuđačima dosadašnji preprodavači Hrvatski Telekom, zatim Ivica Blažičko s tvrtkom VOX-nogomet, srpske platforme i jaki regionalni igrači Sportklub i Arena Sport te navodno agencije iz Slovenije, Švedske i Švicarske.

S domaćeg tržišta reagirao je samo Hrvatski Telekom. HRT-u je prevelik iznos od desetak milijuna eura, koliko su neslužbeno ljudi iz Saveza bacili u medijski opticaj, no spremni su otkupiti dio sadržaja od budućeg nositelja TV prava. Ništa čudno kada je javna televizija u pitanju.

Jedini hrvatski ponuđač, Hrvatski Telekom je u priči bio i dosad, ali uz Blažička i VOX-nogomet samo kao jedan od posrednika koji je dalje preprodavao HNL do tvrtke HD-WIN sa sjedištem u Beogradu.

U njihovom vlasništvu je kanal Arena Sport koji u Hrvatskoj ekskluzivno ide preko platforme Max TV u vlasništvu Hrvatskog telekoma.

Zainteresirani su iz tvrtke Sportklub, navode pojedini izvori, no oni nam o tome nisu mogli ništa kazati. Sportklub, koji u vlasništvu drži i Novu TV, nudio bi HNL kao “premier” sadržaj, mimo postojećih kanala i paketa.

U HNS-u također ističu kako su se na sastanku svi složili da se ponude otvore tek po okončanju postupka, no logično bi bilo da su upoznati s tim i tijekom budućih pregovora.

Prema postojećem ugovoru, posljednje desetljeće prva HNL-a dobije oko 20 posto od ukupnog ugovora, a on vrijedi 20 milijuna kuna. Postotak se smanjuje prema nižeplasiranim klubovima i novim članovima lige, poput Varaždina koji je dobio oko 400 tisuća kuna za sezonu. Potpuno zanemariv novac dok klubovi u ozbiljnim ligama imaju i ozbiljnu stavku u budžetu od TV prava.

Od 20 milijuna kuna, koliko košta HNL za jednu godinu, klubovi kao glavni akteri dobiju osam milijuna manje za proizvod koji prodaju i nemaju uvid u papir na osnovu kojeg se taj posao odvija preko posrednika. Osam milijuna se izgubio u pregovorima i posredovanju. Rijeka je primjerice u 2019. uzela tri milijuna kuna na ime TV prava, u prijevodu je to desetak posto prihoda kluba. Lige sličnog profila HNL-u, poput Izraela i Danske, inkasiraju 11 odnosno čak 27 puta više na ime TV prava.

HNS-ov paket sastoji se od 36 prvoligaških kola, što je 180 utakmica, a nude ukupno 200 utakmica, s uključenim Kupom i pokojom domaćom prijateljskom utakmicom Hrvatske za šminku – tu se ne radi o ozbiljnim, najunosnijim utakmicama reprezentacije, već se paket tako složi da ima veću marketinšku vrijednost s viceprvacima svijeta u njoj.

Tek za mjesec dana saznat će se tko će od ponuđača koji su se javili na poziv ući u licitaciju, hoće li HNS biti zadovoljan inicijalnim ponudama, hoće li zadržati sve ponuđače do kraja ili će raspisati novi natječaj.

 

Vezane vijesti

Komentari