fbpx

Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

01 pro 2020

Objava

U “KAOSU” POČINJE FORMULA 1: Mogu li Verstappen i Leclerc do Hamiltona…?
Ostali sportovi

U “KAOSU” POČINJE FORMULA 1: Mogu li Verstappen i Leclerc do Hamiltona…? 

U  atmosferi bez  panike kao što i priliči svijetu,  unatoč koronavirusu, počinje 71. sezona formule 1. Kina je otpala zasada, Bahrein će biti bez gledatelja s potpuno neizvjesnim razvojem epidemije.. No, prva utrka (od 22), u nedjelju, 15. ožujka, vozi se u  navodno sigurnom australskom Melbourneu. Neki vele da prijeti kaos, u Formuli svojim ponašanjem to opovrgavaju…

Mercedes je na maršu apsolutne dominacije koja traje šest godina (sve Lewis Hamilton osim 2016. Nico Rosberg). No, uoči 2020. postoje sasvim objektivni razlozi da bi Lewisov monolog mogao bi biti prekinut. Dva su glavna razloga za to,  a zovu se Max Verstappen (Red Bull) i Charles Leclerc (Ferrari). To znači da u svakoj utrci imamo tri momčadi i šest kandidata za pobjedu a to je jako puno za Formulu 1. Bilo je mnogo pustih godina kad je pobjeđivala samo jedna momčad..
Lewis Hamilton je šestim naslovom prvaka ušao među pet najboljih vozača svih vremena (1.Senna, 2, Schumacher, 3. Clark, 4. Fangio..).

Kad smo spomenuli velikog Schumachera…

I dalje je u komi nakon skijaškog pada i u šest godina nije bilo niti jedne pozitivne prognoze. Jednostavno se čeka neko novo medicinsko čudo dok obožavateljima jedino preostaje da se mole jer obitelj ne daje nikakve informacije.

Dakle, Mercedes je opet favorit s Hamiltonom koji u biografiji ima samo jednu mrlju a to je da u svojoj klasi nije imao konkurenciju. Lewis ove godine juri rekordni sedmi naslov s čime bi se izjednačio sa Schumacherom. Osim prvog naslova s McLarenom, sve ostale je osvojio u sezonama kada konkurencija nije bila na visini zadatka. No, ove godine bi se to moglo promijeniti. Suparnik bi već poslovično mogao biti i suvozač Finac Valteri Bottas ali on nije kalibra svojih slavnih zemljaka Keke Rosberga, Mike Hakkinena ili Kimi Raikkonena u najboljim danima.

Zato konkurencija dolazi iz Red Bulla. Naravno, Nizozemac Max Verstappen, rijetko viđeni talent, predodređen za naslov. Zbog njega čak ove godine obnavljaju Veliku nagradu Nizozemske koje nije bilo od 1985. kada je u Zandvoortu pobijedio Niki Lauda s McLaren Porscheom. Max je jednostavno jedinstveni talent kakav se rijetko rađa. Slično je i u Ferrariju koji je u Francuzu Charlesu Leclercu našao svoj broj 1. Iako je tu i četverostruki prvak Nijemac Sebastian Vettel, Leclerc je Ferrarijeva budućnost i već 2020. kandidat za naslov. Naravno, ako u talijanskoj momčadi uspiju posložiti tradicionalno ludilo dezorganizacije. Ako neće biti spektkularnih promjena, Vettel je na izlasku iz Ferrarija a možda i F1. Prvenstveno nije imao auru pokretača i goniča robova kao što je to imao slavni zemljak Michael Schumacher.

Ostale momčadi su u drugom planu. No, borba za naslov u ostatku svijeta mogla bi biti zanimljiva. Ispred svih tu je slavni McLaren koji je i prošle godine zauzeo četvrto mjesto. Ovo stoljeće (zadnji naslov Hakkinen 1999.), momčad Senne, Prosta, Laude, Fittipaldija..nema naslova s teškom krizom koja je, čini se, prošla. Mladi Britanac Norris i Španjolac Sainz pokazuju potencijal i samo je pitanje mogu li u Wokingu položiti pravi auto. Uz njih je Renault koji nikako da odluči da li mogu na vrh ili ne. Jedan je od rijetkih koji ima budžet za najbolje ali uprave nikako da se odluče. U F1 nema improvizacije. Imaju i izvrsnog Australca Daniela Riccarda, također potencijalnog prvaka. Zadnji put je Renault bio svjetski prvak prije 14 godina s Fernandom Alonsom koji se još uvijek nada vratiti u F1 u 2021..

Druga momčad Red Bulla je promijenila ime i sad je AlphaTauri (Red Bullov tekstil). Kanadski Racing point (2021. Aston Martin) također ne očekuje neki dramatičan pomak kao ni jedina američka momčad Haas. U Alfa Romeu pratimo Finca Kimi Raikkonena ali on je samo sjena iz 2007. kad je s Ferrarijem bio prvak. Na začelju je slavni Williams koji je pao na niske grane i vjerojatno ga čeka sudbina Lotusa, Tyrrella, Brabhama..koji su otišli u povijest.

U kalendaru je nov i Vijetnam (5.travnja), zasada također pod upitnikom.
F1 ulazi u škakljiv period jer je uvijek služila za razvoj cestovnih auti. No, kako elektrika uzima maha, pitanje je kako će industrija reagirati na F1. Ipak, F1 će opstati jer je prejaka i ima sjajnu povijest.
Pravila za 2021. trebala bi biti revolucionarna. Auti bi trebali bolje izgledati s jednostavnijim prednjim krilcima, većim podvozjem, jednostavnijem ovjesom i gumama od 18 inča. Naravno, najvažnije je utrkivanje. FIA dugo radi da bi utrkivanje bilo bliže. Godinama auto iza gubi oko 40 posto prijajanja (downforce). Od 2021. bi to trebalo biti samo 5-10 posto zahvaljujući novim aerodinamičnim pravilima. Po prvi puta, FIA će postaviti limit na potrošnju.

On će biti na 175 milijuna dolara po momčadi. Naravno, malo hipokrizije nije na odmet pa će ovoga biti izuzeti marketinški troškovi, plaće vozača i tri najjača čovjeka u firmi.. Ok, to bi moralo smanjiti kompetitivnost. Btw, stvarčica koja i dalje vlada F1 zove se DRS (drag reduction system) (ako se vozite unutar sekunde iza, onda vam se elektronički dozvoljava spušteno zadnje krilce, protivniku ne, čime dobijate oko 18 km/h prednosti..)..Čak 25 utrka (bez Grobnika gdje i dalje prodaju maglu..).

(Goran Dijaković)

Vezane vijesti

Komentari